Leden van relevante informatie voorzien

Zonder leden kan een vereniging niet bestaan. Maar doordat het ledenbestand steeds verjongt, moet je als vereniging steeds opnieuw een andere generatie weten te bereiken. Jongere leden stellen andere eisen aan een vereniging dan oudere leden. Bovendien voelen steeds minder mensen zich echt betrokken en worden leden kritisch op in hoeverre de verschuldigde contributie opweegt tegen de voordelen die de vereniging hen biedt. Dat betekent dat je als vereniging goed moet weten wie je leden zijn en waar zij behoefte aan hebben. Social Matters is een uitgebreid CRM-systeem waarin ledenwerving, ledenbehoud, verenigingsbeheer en belangenbehartiging samenkomen. Het biedt je de mogelijkheid om méér te halen uit je ledenadministratie zodat je meerwaarde kunt bieden aan de mensen in je vereniging. Wanneer je immers weet welke relevante informatie je leden graag ontvangen, kun je daarvoor zorgen. Het is binnen Social Matters mogelijk om daarin onderscheid te maken op verschillende elementen. Zo wil een lid van de wandelvereniging het liefst informatie over routes in zijn of haar regio. En wil iemand van een patiëntenvereniging wellicht alleen informatie over het leven ná een bepaalde ingreep, terwijl een ander die ingreep nog moet ondergaan en dáár juist informatie over zoekt. Wanneer je je leden goed leert kennen kun je ze voorzien van waardevolle en relevante content. Op die manier wordt de toegevoegde waarde van het lidmaatschap inzichtelijk en groeit de loyaliteit van leden.

Eenvoudige (financiële) administratie

De kern van een ledenadministratie is het registreren van de leden en vrijwilligers. Om overzicht te houden, is het belangrijk dat personen slechts één keer in het systeem voorkomen. Natuurlijk kunnen mensen verschillende rollen hebben binnen een vereniging; daarom is het nodig dat dit helder kan worden vastgelegd in het ledenadministratiesysteem. Social Matters helpt je daarbij. Doordat het systeem de administratie verrijkt, wordt het meer dan alleen een kaartenbak. Je kunt de gegevens ook gebruiken om in contact te komen met leden, op de manier die zij prettig vinden en met informatie die zij waardevol vinden. Die persoonlijke aanpak zorgt voor betrokkenheid van leden en vrijwilligers.

Een andere administratieve taak van een vereniging is de financiële afhandeling van de contributie en andere inkomende en uitgaande facturen. Voor veel verenigingen is dit vaak een tijdrovende klus die veelal handmatig plaatsvindt. Door dit te automatiseren win je tijd en verlaag je bovendien de kans op fouten. Social Matters bevat een ‘payment hub’ waarin verschillende betaalproviders, zoals iDeal, Tikkie of automatische incasso’s verwerkt kunnen worden. Zo kunnen leden zelf kiezen welke manier van betalen het beste bij hen past en wordt die betaling automatisch in het systeem verwerkt.

 

Vrijwilligers werven en enthousiasmeren

Het vinden van vrijwilligers is een van de grootste uitdagingen van verenigingen. Toch kun je, door je huidige leden en potentiële leden actief bij je vereniging te betrekken, zorgen voor een grote loyaliteit en betrokkenheid van waaruit mensen graag willen bijdragen. Door continu in gesprek te blijven met je achterban en te weten wat er leeft, kun je er snel op inspelen. Social Matters biedt één centraal platform dat jouw vereniging steunt bij het betrokken krijgen en houden van vrijwilligers door ze op de juiste manier en via het juiste kanaal van relevante informatie te voorzien. Zo blijf je in contact en vergroot je hun betrokkenheid.

 

Wat biedt Pixelzebra Social Matters?

Het belangrijkste doel van ons systeem is het inzichtelijk maken van relaties en mogelijkheden bieden om die relaties optimaal te beheren. Een betrouwbaar en veilig CRM-systeem geeft inzicht in wie je leden en vrijwilligers zijn en hoe de bijbehorende financiën eruitzien. Social Matters biedt de mogelijkheid om de leden volledig in beeld te krijgen, vanaf het allereerste contactmoment, tot aan regelmatige en vaste bijdrages (zowel financieel als in natura). Doordat je zelf kunt instellen op welke momenten je jouw leden en vrijwilligers van informatie wilt voorzien, kun je voor hun een optimale ervaring creëren. Het systeem maakt het verwerken van betalingen heel eenvoudig en het helpt je de juiste marketingtools in te zetten om zowel je leden als je vrijwilligers te bereiken, te binden en te blijven boeien.

Social Matters

Wil je graag mee weten over hoe Social Matters jouw vereniging kan helpen in het contact met je leden en vrijwilligers?

Ja, ik wil Social Matters

Wanneer u hieronder uw gegevens achterlaat dan nemen wij zo spoedig mogelijk contact met u op.
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.