Bij Pixelzebra vinden we het belangrijk dat er op een juiste en eerlijke manier geïnvesteerd wordt. We helpen bedrijven met het inrichten van een goed functionerend CRM systeem. Dit geeft bedrijven inzicht in hun klantbestand, wat uiteindelijk bijdraagt aan het behalen van hun doelen. Maar dit geldt ook voor non-profit organisaties. Daarom is Pixelzebra Social Matters gestart. Dit is een tak die specifiek gericht is op goede doelen en cultuur. Met de start van Social Matters willen wij onze krachten bundelen en zo iets teruggeven aan de maatschappij. Wanneer we dit samen doen blijft er genoeg over om te verwezenlijken waar goede doelen voor staan en waar cultuur voor bedoeld is. Pixelzebra hoopt hiermee op haar manier een steentje bij te dragen.
We zijn deze tak gestart vanuit het oogpunt dat goede doelen en cultuur een andere aanpak nodig hebben dan profit organisaties. Het is van belang om te investeren in het bedienen van het goede doel en hierbij op een efficiënte manier inzicht te geven in de netwerken van onze klant.
Pixelzebra wil meer betekenen voor organisaties met een ANBI-status. Daarom hebben we een speciale oplossing ontwikkeld voor deze organisaties. Deze oplossing wordt ingericht door gespecialiseerde consultants . Hiermee hopen we goede doelen en cultuur naar een hoger plan te helpen, waardoor voor nog meer impact gezorgd kan worden bij hun doelgroep.
De oplossing creëert de mogelijkheid om een langetermijnrelatie aan te gaan met donateurs. Het biedt in de basis een manier om donateursadministratie duidelijk bij te houden en donaties overzichtelijk vast te leggen. Dit alles aangevuld met een slimme, persoonlijke marketingaanpak en een open betaalplatform, die zowel moderne betaalvormen als traditionele betaalvormen ondersteunt.
Payment Hub
Social Matters biedt een moderne Payment Hub. Hierin kunnen verschillende betaalproviders, zoals Ideal, Tikkie of automatische incasso’s verwerkt worden. Het doel van deze Payment Hub is om de hoeveelheid werk te minimaliseren die bij het uitvoeren van betalingen en het verwerken van bankboekingen komt kijken. Wij geloven er namelijk in dat een goed doel zich juist moet focussen op de donateurs.
Marketing
Alle stappen in de levenscycli van een donateur en een betaling kunnen begeleid worden met marketingcampagnes. Met behulp van onze ‘donatie journey’ kan een organisatie zelf de triggers definiëren waar en hoe gecommuniceerd moet worden. Van het bedankje voor een initiële donatie tot de vervolgcommunicatie over de besteding van de donatie. Ook betalingstriggers als storneringen en structurele donatieveranderingen kunnen meegenomen worden.
Fondsenwerving en acties
Fondsenwerving en acties zijn een belangrijk onderdeel bij het vergroten van de financiën naast de structurele donateurs. Onze fondsenmodule biedt een ongekende flexibiliteit in het opzetten van fondsen en acties.
Goede doelen en cultuurorganisaties maken de maatschappij mooier op hun eigen manier. Ze zetten zich in voor het beter maken van de samenleving, ze verbinden, zijn belangrijk voor ontwikkeling en houden de cultuur in stand. Maar bovenal brengen goede doelen en cultuur mensen bij elkaar. Beiden proberen mensen te verbinden. Hierbij maken ze gebruik van elkaars kracht en versterken die waar mogelijk. Deze manier van werken inspireert Pixelzebra. Niet alleen is ondernemen gewoon leuk, we zijn ook constant bezig met het ontdekken van nieuwe kansen en hoe we daarin iets kunnen betekenen voor de medemens.
Naar schatting zijn er vijf- tot zeshonderd goede doelen in Nederland die op landelijke schaal werven. Daarnaast zijn er natuurlijk ook nog instellingen die lokaal werven. In Nederland wil het merendeel aan goede doelen doneren. Maar niet alleen wordt er gedoneerd, ruim honderdduizenden vrijwilligers zetten hun tijd, kennis en netwerk in om hun steentje bij te dragen. De goede doelen sector is dus een belangrijk onderdeel van de samenleving en draagt een grote verantwoordelijkheid. Goede doelen zijn daarvan op de hoogte en weten dat vertrouwen hebben in de samenleving cruciaal is voor het realiseren van hun maatschappelijke doelen.